logo

İstanbul’un Yeni Havalimanının Kulesi “Lale” Figürlü

Atatürk Havalimanı Muhabirlerine iftar davetinden evvel basın toplantısı yapan DHMİ Genel Müdürü Serdar Hüseyin Yıldırım; “Bu yılın ilk yarısında Rus turist sayısında ciddi düşüşler var. Bodrum ve Dalaman’da meydana gelen düşüşlerin yanı sıra en çok Antalya’yı etkiledi. Bazı ülkelerin sorumsuzca açıklamaları da Alman turistlerin gelişi açısından kayıplara yol açtı. İç hatlarda trafik ve yolcu sayısı artmaya devam ederken yılın ikinci yarısında ise daha iyi bir tabloyla karşılaşacağımızı düşünüyoruz” dedi.

İstanbul’un yeni havalimanı

Havaların da iyi gitmesinin etkisiyle İstanbul’un 3. Havalimanı inşaatında çalışmalar hızla ilerlediğini kaydeden Yıldırım; “Gerek yerde gerekse hava tarafında her şey yolunda gidiyor. Biz DHMİ olarak çalışmalarımızı devam ettiriyoruz. Hava tarafının dizaynında, prosedürlerde seyrüsefer yardımcıları konusunda şu ana kadar her şey yolunda gidiyor. Boeing Jeppesen firmasından teklif geldi. İGA yetkilileri pazarlığını yaptı ve anlaştılar. DHMİ personelinin de faydalanabileceği Hem teknik destek hem de eğitim konusunda anlaşmaya varıldı” dedi.

Yıldırım; “Havalimanında bulunması gereken cihazların temini, yerleştirilmesi ve testlerin yapılması bir programa bağlanırken, birbirini takip eden pratik süreçler b ulunuyor. Mesela bu cihazların testlerinin yapabilmesi için tesisin enerjilendirilmesi lazım. Şu anda henüz enerji yok. 2017 yılı içinde seyrüsefer cihazlarının test süreci olacak. Cihazlarla ilgili müracaatlar ve ihaleler yapıldı. Büyük bölümü tamamlandı” şeklinde konuştu.

Havalimanı Kulesi

Havalimanın da bulunacak olan kulenin de ‘temel’ çalışmalarına başlandığını ifade eden Yıldırım; “Stilize edilmiş lale figürü kullanılacak. Yani Eylül, Ekim gibi havadan bakıldığında ana görüntü ortaya çıkacaktır. İnşa edilecek 2 pist görünür hale gelecek. Ayrıca hava trafiğinin koordinasyonu için Bulgaristan ve Romanya makamlarıyla görüşmeler yapılıyor. Sonuçta Başbakanımızın açıkladığı tarih olan 26 Şubat gününe yetiştirilmesi için ciddi gayret gösteriliyoruz. İSKİ, Karayolları gibi diğer kurumlarla da koordineli olarak çalışıyoruz”

Bulgaristan Hava Sahası

Uçakların iniş ve kalkış güzergâhı için Bulgaristan ve Romanya ile de görüşmelerin 2015 yılı sonu itibariyle başladığını ifade eden Yıldırım, “Bizim belirli bir irtifadan yapılan üst geçişlerde bir sıkıntı yok. Özellikle denize doğru kalkışlar sırasında daha tırmanış tamamlanmadan, Bulgar hava sahasına girme durumu var. Dolayısıyla bu durumu koordine ediyoruz. Prosedüre ve rüzgar durumuna göre yine Bulgar hava sahasında başlayacaklar. Bu durumlarda bir sıkıntı yaşayacağımızı beklemiyorum. Gayet koordineli bir şekilde devam ediyor ve Bulgar bu duruma hazırlar ve memnunlar. Çünkü onlarında hava trafiği artacak, gelirleri artacak. Dolayısıyla bir sıkıntı olmayacak.” dedi.

Atatürk Havalimanı

Yıldırım; “İstanbul Atatürk Havalimanın da süren tamirat çalışmaları hızla bitmek üzere ve planlamalara göre, bu çalışmaların büyük bölümü bayram öncesi diğer bölümüde bayramdan sonra bitirilecek” dedi.

İSG’deki çalışmalar

Sabiha Gökçen Havalimanı’nın taksi yolları ihalesini yaptıklarını belirten Yıldırım; “İkinci pistle ilgili çalışmalar da sürüyor. Tabii geceleri 5-6 saatlik kapanmalarla işlemin devam etmesinin zorluğu söz konusu ama yine de İstanbul’un her iki meydanında da limitlerde operasyon yapılıyor. Bunun yanı sıra bu yıl büyüme hızımız biraz düşmüş olacak”.

Kaş Havalimanı

Kaş’a yapılması düşünülen havaalanıyla ilgili olarak çalışmamız “Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü” tarafından sürdürüldüğünü ifade eden Yıldırım; “ancak yap-işlet-devret kararı olursa biz ilgileniriz” dedi. Havalimanı projesiyle ilgili çevrecilerin tepkilerinin kendisini üzdüğünü belirten Serdar Hüseyin Yıldırım; “bölgeyi ben de dolaştım. Havalimanının yer seçimi yapılırken mutlaka bölgenin doğal ve tarihi dokusu düşünülerek hareket edilir, çevrecilerin biraz daha geniş düşünmesini istiyorum. Bizler de çevreyi hiçe saymıyoruz. Çevreyi seviyoruz, ağacı seviyoruz” dedi.

Yüksekova Selahaddin Eyyubi Havalimanı

Yüksekova Selahaddin Eyyubi havalimanının kapanması söz konusu olmadığını ifade eden Yıldırım; “operasyonlar süresince bölgedeki havalimanları 24 saat açık tutuldu. Çünkü yaralılar ambulans uçaklarla taşındı. Ben sizin aracılığınızla orada cansiperane görev yapan DHMİ personeline teşekkür ediyorum. Büyük bölümü havalimanında yatıp kalkarak büyük fedakarlıklar göstererek çalıştılar. Oraya uçup uçmamak havayolu şirketlerinin kendi kararıdır. Biz o konuda zorlama getiremeyiz ancak uçuşlarını durduran şirketlerin yakın zamanda tekrar uçmaya başlayacaklarını söyleyebilirim” dedi.

Çukurova Havalimanı

Çukurova Havalimanı’nın ihalesini yaptık. 19 teklif alındı. Bu tekliflerle ilgili değerlendirme sürüyor. Bayram sonrası Temmuz sonuna kadar durum netleşir.